اخبار, مسابقات

فراخوان یازدهمین جایزه معماری

موضوع   


یازدهمین جایزه معماری ـ معماری داخلی ایران با ابعاد گسترده و دعوت از شرکت‌کنندگان پروژه‌های اجرا شده در داخل کشور توسط فصلنامه معماری و ساختمان برگزار می‌گردد.


 

زمان تحویل و داوری طرح ها


تاریخ ثبت نام : 1,مهر

تاریخ ارسال آثار : 1,مهر

 


اهداف مسابقه


خلاقیت و نگاهی نو.

توانایی طراح در تحقق مطلوب فعالیت‌ها و تأمین نیازهای روانی و کاربردی در فضای درونی بنا.

چگونگی و میزان نسبت هماهنگی طرح با ساختار اصلی معماری در جهت تأیید و ارتقاء کیفی آن.

میزان توجه طراح به بستر اقلیمی، فرهنگی و بومی محل طرح.

 شرایط شرکت در مسابقه

تذکر: شرکت‌کنندگان در یازدهمین جایزه معماری ـ معماری داخلی ایران کلیپ کوتاهی (به مدت ۳۰ ثانیه) از پروژه اجرا شده همراه با مدارک اعلام شده و حداکثر تا یکم مهرماه ۱۳۹۷ به دبیرخانه جایزه تحویل می‌نمایند.[قابل ذکر است، از فیلم های فوق که به دبیرخانه جایزه ارسال می گردد، در صورت نیاز درهیئت داوری و زمان قضاوت به نمایش گذاشته می شود و در روز مراسم نیز برای برندگان و طرح برتر در زمان حضور ایشان در جایگاه پخش می شود، قابل ذکر است که  بدون ارسال فیلم نیز ثبت نام انجام خواهد شد]

  • معرفی ساختمان اصلی و زمان ساخت که طرح داخلی مورد نظر در داخل آن اجرا شده است با ارائه نشانی دقیق سایت و در صورت امکان نقشه یک پلان و یک نما از ساختمان اصلی با ذکر مقیاس یا تصاویری از هر یک از نماهای اصلی و محوطه باز ساختمان.
  • پلان‌ها و برش‌ها یا تصاویر گرافیکی و سه بعدی طرح با ذکر مقیاس و نام فضا (در صورت موجود بودن).
  • نقشه‌های مربوط به هر یک از عناصر خاص و پیچیده ساخته شده در داخل فضا (اعم از جداکننده سقف‌ها و مبلمان) در مقیاس مناسب. (در صورت موجود بودن)
  • معرفی طرح اجرا شده در قالب عکس‌های بزرگ و گویا از پروژه که نمایانگر جزئیات طرح و نورپردازی در شب باشند با شرح هر عکس.
  • توضیحات لازم در مورد زیر بنا و پیشینه بنا، ایده اصلی طراح، اهداف دنبال شده در طراحی، مزایای گزینه انتخاب شده برای اجرا، موانع و محدودیت‌های طرح و اجرا، نقش کارفرما در شکل‌گیری طرح و… همراه با نمودارهای لازم، تصاویر قبل و بعد بنا و هر آنچه که داوران را در قضاوت طرح یاری کند.
  • کلیه نقشه‌ها و عکس‌ها باید روی فوم بُرد به ابعاد 50x70 سانتیمتر (حداقل در ۲ شیت و حداکثر در ۴ شیت) و در یک صفحه توضیحات ارائه گردد.
  • ارائه مدارک ارسالی بر روی لوح فشرده (تنها جهت چاپ در فصلنامه شماره ویژه جایزه) برای کلیه شرکت‌کنندگان اجباری است.
  • نام پروژه، محل اجرا، نام کارفرما، نام طراح اصلی یا گروه طراحی که با عنوان صاحب اثر شناخته خواهد شد، نشانی و شماره‌های تماس لازم، همکاران اجرایی و تاریخ شروع و خاتمه‌ی طرح و ساخت باید به ‌صورت جداگانه در یک برگه A4 همراه مدارک توسط شرکت‌کننده به دبیرخانه ارائه  می‌گردد و کد چهار رقمی به‌عنوان رسید به شرکت‌کنندگان تحویل داده می شود.

 


 

جوایز مسابقه

 ( با بررسی: کیفیت فضا، تکنیک، عناصر داخلی، طراحی داخلی و چیدمان) با شرایط زیر و به برندگان تعلق می گیرد:

1ـ جایزه معماری ـ معماری داخلی به پروژه‌های «بازسازی و مرمت» در دو زیر گروه مسکونی و عمومی و به شرح زیر تعلق می‌گیرد:

ـ  رتبه اول مسکونی: سی و پنج میلیون ریال

ـ رتبه دوم مسکونی: بیست و پنج میلیون ریال

ـ رتبه اول عمومی: سی و پنج میلیون ریال

ـ رتبه دوم عمومی: بیست و پنج میلیون ریال

2ـ جایزه معماری ـ معماری داخلی به پروژه‌های «از طراحی تا اجرای پروژه» در دو زیرگروه ساختمان‌های مسکونی و عمومی و به شرح زیر تعلق می‌گیرد:

ـ رتبه اول مسکونی: سی و پنج میلیون ریال

ـ رتبه دوم مسکونی: بیست و پنج میلیون ریال

ـ رتبه اول عمومی: سی و پنج میلیون ریال

ـ رتبه دوم عمومی: بیست و پنج میلیون ریال

معرفی طرح برتر:

یک طرح برتر از کلیه پروژه های شرکت کننده در جایزه با انتخاب هیئت داوری معرفی می گردد و توسط برگزار کننده در روز مراسم اهداء جوایز همراه با برندگان جایزه اعلام خواهد شد.

جایزه مربوط به این طرح برتر: تور پنج تا شش روزه کشور آلمان و معرفی معمار طرح به دانشگاه اشتوتگارت برای هر نوع ارتباطات و همکاری های علمی – فرهنگی، تبادل نظر و همچنین بازدید از پروژه های با ارزش معماری در کشور آلمان خواهد بود.

( این جایزه صرفا از طرف خانه مبل آلمان برای طرح برتر در نظر گرفته  شده است)